درمان فیبرومیالژیا Fibromyalgia و درد نقاط ماشه ای trigger points

به طور کلی عده ی زیادی از بیماران هستند که از وجود درد در نواحی مختلف بدنشان رنج می برند و این درد می تواند در ناحیه ی کمر و به دلیل دیسک کمر، یا در ناحیه گردن و دیسک گردن باشد یا درد در مفاصل و استخوان ها و … باشد. تا کنون در مورد بیماری فیبرومیالژیا Fibromyalgia شنیده اید؟ در این بیماری نیز فرد دچار درد در عضلات خود و نقاط مختلف بدن می شود. در این مقاله با ما همراه شوید تا مطالبی جالب در مورد این بیماری و درمان فیبرومیالژیا Fibromyalgia و درد نقاط ماشه ای trigger points برای شما بیان نمائیم.

فیبرومیالژیا Fibromyalgia چیست؟

بیماری فیبرومیالژیا Fibromyalgia از آن دسته بیماری هایی است که ممکن است کمتر کسی در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشد. این بیماری به صورت یک سندروم بلند مدت یا مزمن می تواند به صورت درد در نقاط مشخصی از بدن ظاهر شود. سایر علائم فیبرومیالژیا Fibromyalgia عبارتند از :

  • احساس خستگی
  • افسردگی و اضطراب
  • سختی، خشکی و دردناک شدن مفاصل
  • اختلال خواب
  • و …

این بیماری بیشتر در میان خانم ها شایع می باشد و متاسفانه هنوز روش مشخصی برای تشخیص این بیماری وجود ندارد و پزشک متخصص از طریق انجام یکسری آزمایشات کامل قادر است این بیماری را تشخیص دهد.

نقاط ماشه ای یا trigger points چیست؟

به دلایلی همچون آسیب به عضلات و یا فعالیت شدید، در برخی از نواحی عضلات مختلف بدن نوعی سفتی و گرفتگی به صورت یکسری گره های انقباضی ایجاد می شود که به آن ها نقاط ماشه ای یا trigger points گفته می شود. معمولا این گرفتگی ها بسیار شدید بوده و با گذشت زمان این نواحی دچار دردهای مزمن خواهد شد. انواع نقاط ماشه ای یا trigger points عبارتند از :

  • نقاط ماشه ای نهفته : این نقاط در حالت عادی درد ندارد و فقط زمانی که لمس می شود، فرد احساس درد در آن ناحیه دارد.
  • نقاط ماشه ای اولیه : این نوع نقاط ماشه ای، به صورت یک نقطه مرکزی می باشد که زمانی که به طور مستقیم تحت فشار قرار می گیرد، درد حاصل می شود.
  • نقاط ماشه ای همراه : نقاط ماشه ای همراه معمولا چند نقطه ی عضلانی دردناک است که همزمان با هم فعال می شود.
  • نقاط ماشه ای ضمیمه ای : این نقاط، در محل اتصال عضله ایجاد می شود.
  • نقاط ماشه ای مرکزی : این نوع نقاط ماشه ای در نزدیکی مرکز فیبرهای عضلانی تشکیل می شود.
  • نقاط ماشه ای اصلی : این نوع نقاط ماشه ای، باعث می شود که چند نقطه ی ماشه ای دیگر فعال شود.

حال که با بیماری فیبرومیالژیا Fibromyalgia آشنا شدید و نقاط ماشه ای trigger points و انواع آن را نیز شناختید، در ادامه شما را با روش بسیار موثر درمان فیبرومیالژیا Fibromyalgia و درد نقاط ماشه ای trigger points آشنا خواهیم کرد.

روش های درمان فیبرومیالژیا و درد نقاط ماشه ای در کلینیک دکتر طاهریون

به دلایل مختلفی افراد ممکن است به بیماری فیبرومیالژیا و درد نقاط ماشه ای مبتلا شوند. به طور مثال کمبود انواع ویتامین ها در بدن، استرس و اضطراب، قرار گیری در وضعیت نادرست بدن، انجام برخی از انواع عمل جراحی، اختلالات مادرزادی و … .

در چنین شرایطی بیمار با توجه به نوع نقاط ماشه ای، در وضعیت های مختلفی دچار درد می شود و این، بر کیفیت زندگی او بسیار تاثیرگذار است.

در کلینک دکتر رضا طاهریون به منظور درمان بیماری فیبرومیالژیا و تسکین درد در نقاط ماشه ای، از دو روش درمانی نوین و بسیار موثر استفاده می شود. این دو روش عبارتند از :

  • درمان از طریق تزریق دپومدرول و لیدوکایین در نقاط ماشه ای
  • لیزر درمانی

کلینیک دکتر رضا طاهریون مجهز به دستگاه های مدرن لیزرتراپی برای درمان فیبرومیالژیا و تسکین درد در نقاط ماشه ای می باشد و استفاده از هر کدام از این دو روش یا هر دو روش در کنار یکدیگر، در درمان بیماری بسیار مفید و اثر بخش بوده و نتایج بسیار رضایت بخشی از درمان بیماران به این دو روش در دست می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. از همراهی همیشگی تان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *