تراکشن یا دستگاه کشش ستون فقرات

تکنیک بدون جراحی تراکشن، درد دیسک کمر که ناشی از اختالالت مکانیک و عملکردی است را درمان می کند. متخصصین طب فیزیکی برای درمان و کاهش فشار وارده بر ستون فقرات و نخاع از روش تراکشن استفاده می کنند.

مطالعات نشان می دهد که آسیب دیدگی های دیسک کمر باعث ایجاد درد شدید در قسمت تحتانی بدن، پا و سندرم های دردناک دست و گردن می شود. فشار بیش از حد در هنگام انجام فعالیت های روزمره باعث وارد آمدن فشار بر دیسک های ستون فقرات شده و می تواند باعث پارگی ، فتق یا برآمدگی مواد دیسک شود . استفاده از روش های تراکشن یا کشش ستون فقرات همراه با درمان های فیزیکی دیگر که بر روی بیماران انجام می شود ، می تواند درد ناشی از آسیب دیدگی و زوال دیسک را کاهش دهد. اقدامات درمانی به بهبود دیسک های آسیب دیده کمک کرده و تغییرات مخرب در عصب ها را باز می گرداند .

درمان رفع فشار نخاعی چیست؟
درمان رفع فشار نخاعی یک فرآیند کشش بدون جراحی و مدرن است که برای درمان درد قسمت تحتانی کمر ، گردن و درد کشیده شده در دست و ساق پا مؤثر است

درمان رفع فشار نخاعی یک درمان مؤثر برای موارد زیر است

WhatsApp Image 2020-11-18 at 1.32.23 PM
کشش (تراکشن ) ستون فقرات

علائم و تشخیص ها

موارد منع به کارگیری کشش با تراکشن
در افرادی که مبتال به بیماری هایی هستند که یکپارچگی ستون فقرات را به خطر می اندازد مانند پوکی استخوان ،عفونت ، تومور یا رماتیسم مفصلی گردن ، تراکشن نباید به عنوان یک گزینه درمانی به کار برده شود. برخی شرایط فیزیکی مانند حاملگی ، بیماری های قلبی عروقی ، فتق و در برخی موارد آسیب دیدگی مفصل گیجگاهی باعث می شود که بیماران نتوانند از روش کشش ستون فقرات استفاده کنند . در این وضعیت ها نیرویی که در کشش به کار برده می شود می تواند برای بیمار خطرناک باشد.

درمان ها

– فتق یا برآمدگی دیسک کمر

–سیاتیک

– درمان درهای پس از عمل جراحی